måndag 10 mars 2014

Boktips! "En sån där vidrig bok där mamman dör"

"En sån där vidrig bok där mamman dör"


ja, just så heter min bok som jag just läst ut. Man fångades fort av rubriken när man såg den i biblioteket och jag blev genast sugen på att lästa den. 

Det handlar om en tjej som heter Ruby. Man får följa henne efter det att hennes mamma just dött. Hon skriver i boken lite som en dagbok och man får vara med om mycket känslor, vilja och kärlek. Ruby verkar vara en snäll tjej oftast, men MYCKET bestämd. Ruby får flytta till sin pappa som är skådespelare och miljonär i Los Angeles. Ruby´s mamma har inte tillåtit Ruby att träffa sin pappa innan hennes död. Dock har hon hört en del om honom och kollat på bio på filmer som han vart med i. Det var hennes moster som berättade det mest för Ruby. 
När Ruby väl kommer fram till Los Angeles möter hon upp sin pappa och han visar hennes nya rum. Det är jätte vackert. Hon blir fundersam när hon märker att det är precis hennes dröm -rum som hon målade för ett tag sedan. Men hon vågar inte säga att hon tycker om rummet… 
Allt blir lite kalabalik när Ruby är så tjurig och "bitchig" mot sin pappa. 

Jag tycker verkligen att du ska läsa boken. Den får av mig 10/10. 

Boken är på sina 318 sidor skriven utav Sonya Sones. 


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar