tisdag 22 oktober 2013

"Personbeskrivning"

Jag har som sagt inte kommit så långt i boken än, men LSD (Lena-Stina) är en karaktär jag fastnade för. Hon har blont hår och grå ögon och verkar ha ett snällt och slutet utseende. Tyvärr fick jag ett dåligt intryck av henne till en början på grund av att författaren använde sig av uttrycket "mandelformade ögon" som jag av någon anledning - som jag inte vet vart den kommer ifrån egentligen - har väldigt svårt för.
I alla fall så har hon blont hår och grå ögon. Författaren beskriver henne även som "Musbrun".
Och det är en väldigt passande sammanfattning enligt min mening då hon faktiskt påminner om en tyst liten mus eftersom hela hon egentligen utstrålar färgerna brun och grå.
Hon har aldrig riktigt passat in någonstans och har med åren vant sig vid det. Hennes oförmåga att försöka påminner svagt om min och det är det jag gillar hos henne. Inte för att det är någon bra egenskap i sig, men det är lätt att tycka om personer som påminner om en själv då det underlättar jobbet att lära känna karaktären.
Med hennes oförmåga att försöka menar jag inte att hon är lat utan mer att hon är eftertänksam och osäker.
Någonting om hennes kläder nämns inte och bara faktumet att hennes klädsel är helt irrelevant  bidrar till den undangömda personligheten.
Verkar som en författare som för en gång skull förstår själva grejen med sina karaktärer och det uppskattar jag. 

Det är i alla fall min mening om det intryck jag fått såhär långt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar